سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در مورد دخالت ایران در لبنان و فلسطین...

امام خامنه ای در بیانات خود نماز جمعه با صلابت روز 14 بهمن اعلام کرد که ما در قضیه جنگ سی و سه روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه دخالت کردیم و ازا ین به بعد هم این کار را خواهیم کرد! این فرمایشات سخن تازه ای نبوده است و ایشان در بحبوحه جنگ سی و سه روزه با شجاعت اعلام کرده بودند:

امروز دفاع از حزب اللَّه لبنان، بر همه ى جامعه اسلامى واجب است. ما با بصیرت     مسأله را نگاه مى کنیم و براى ما روشن است که استکبار چه کار مى کند. ما در قضیه ى   فلسطین هم به همان استحکامى ایستاده ایم، که در قضیه ى لبنان یا در قضیه ى عراق یا در قضیه ى افغانستان. ما مى بینیم که استکبار امریکایى با همراهى بعضى از دولتهاى خبیث اروپایى - مثل انگلیس که جزو سیاه چهره ترین دولتها و بدنام ترین آنها در این منطقه است - و با همکارى صهیونیستهاى ظالم و سفاک، تصمیم دارند ریشه ى اسلام را از این منطقه براندازند؛ چون مى بینند که اسلام در مقابل مطامع آنها ایستاده است. با تشکیل نظام جمهورى اسلامى و با بلند شدن پرچم اسلام در این منطقه، فهمیدند که اسلام زنده است. امروز احساسات اسلامى و تمایل براى مجاهدت در راه اسلام در همه ى کشورهاى اسلامى و در تمام این سرزمین بزرگ و پهناور و حساس - از ساحل اقیانوس اطلس تا ساحل اقیانوس آرام - زنده است. مردم شمال آفریقا، مردم خاورمیانه، مردم آسیا، مردم شرق آسیا، تا هر جا مسلمانها هستند، میل به احیاء هویت اسلامى و عزت اسلامى در آنها زنده است؛ نمى توانند این را از بین ببرند؛ ولى تلاش مى کنند. ما باید بیدار باشیم؛ ما باید هشیار باشیم. یک نمونه ى از ایستادگى اسلامى و مجاهدت اسلامى را شما امروز در لبنان مشاهده مى کنید. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام (1385/05/17)

و  در جایی دیگر می فرماید:‌

ایران اسلا‌می مقاومت در برابر زوگویی ها و تجاوزگری های امریکا و شرارت های رژیم صهیونیستی را وظیفه خود می‌داند و در کنار همه ملتهای مظلوم به ویژه مردم عزیز لبنان و ملت مبارز فلسطین خواهد ایستاد. (دهم مرداد 1385)

ویا در مورد جنگ 22 روزه و حمایت از فلسطین عنوان داشتند:

کمک همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان واجب کفائی بر همه‌‌ی مسلمانان است. دولتهائی که به جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای مسلمان بخاطر کمک به فلسطین خرده میگیرند، خود متحمل این کمک و حمایت شوند تا تکلیف اسلامی از دیگران ساقط شود،‌ و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جای خرده‌گیری و کارشکنی، قدرشناسِ اقدامات مسئولانه و شجاعانه‌ی دیگران باشند.
اجلاس بین المللی حمایت از مردم فلسطین (1387/12/14)

 


» نظر

چند خط راجع به کنفرانس خبری دکتر احمدی نژاد

امروز و در جریان مصاحبه رییس جمهور مردمی و محبوب ایران دکتر احمدی نژاد یکی از خبرنگاران خود را نماینده دانشجویان نامیده و پس از بیان مطالبی خواسته ای از رییس جمهور کرد که با پاسخ و انتقادات شدید دکتر احمدی نژاد مواجه شد   .. اینجا

این خانم دانشجو در بخشی از سخنانش به سخنان و مطالب جنجال آفرینی اشاره کرد که از سوی افرادی خاص از نهاد ریاست جمهوری سبب التهاب در جامعه می شود وی این افراد را ساده لوح یا مغرض خواند و از رییس جمهور خواست جلوی این اظهارات غیرتخصصی و بی مورد را بگیرد. اما پاسخ دکتر به این سوال بسیار شدید و تهاجمی بود. رییس جمهور با اظهار تعجب از این سخنان گفت شما یک خواسته غیر انسانی از من دارید و آن اینکه جلوی حرف زدن اشخاص رابگیرم و سپس به آزادی بیان تاکید کرد و گفت شما به عنوان دانشجو باید موافق تعاطی آرا باشید و کرسی نظریه پردازی در دانشگاه تشکیل دهید و افراد بیایند نظر بدهند.

سخن ما با رییس جمهور دقیقا همین جاست که اظهار نظرات شاذ به خصوص در عرصه دین باید در کرسی های علمی دانشگاهی بیان شود نه در مجامع عمومی و همایشها! هیچ کس با اظهار نظر مخالف نیست بلکه کلام اینجاست که بایستی هر چیز در مسیر خود پیش رود. نمی شود هر کس هر ایده عجیب و غریبی دارد آن را در تریبون های عمومی بیان کند و افکار و احساسات مردم را درگیر نماید بعد فریاد بزند من آزادم! اتفاقی در دوران اصلاحات افتاد و برخی به عمد مباحث دینی و فلسفی مخالف عرف جامعه و مردم را به عرصه روزنامه ها و عامه مردم کشیدند و شد آنچه که شد..


» نظر

مذمت یک مداح

اول: «تقوا در مسائل شخصى یک حرف است؛ تقوا در مسائل اجتماعى و مسائل سیاسى و عمومى خیلى مشکلتر است، خیلى مهمتر است، خیلى اثرگذارتر است. ما نسبت به دوستانمان، نسبت به دشمنانمان چه میگوئیم؟ اینجا تقوا اثر میگذارد. ممکن است ما با یکى مخالف باشیم، دشمن باشیم؛ درباره‌ى او چگونه قضاوت میکنید؟ اگر قضاوت شما درباره‌ى آن کسى که با او مخالفید و با او دشمنید، غیر از آن چیزى باشد که در واقع وجود دارد، این تعدى از جاده‌ى تقواست. آیه‌ى شریفه‌اى که اول عرض کردم، تکرار میکنم: «یا ایّها الّذین امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولا سدیدا». قول سدید، یعنى استوار و درست؛ اینجورى حرف بزنیم. من میخواهم عرض بکنم به جوانان عزیزمان، جوانهاى انقلابى و مؤمن و عاشق امام، که حرف میزنند، مینویسند، اقدام میکنند؛ کاملاً رعایت کنید. اینجور نباشد که مخالفت با یک کسى، ما را وادار کند که نسبت به آن کس از جاده‌ى حق تعدى کنیم، تجاوز کنیم، ظلم کنیم؛ نه، ظلم نباید کرد. به هیچ کس نباید ظلم کرد.

 من یک خاطره از امام نقل کنم. ما یک شب در خدمت امام بودیم. من از ایشان پرسیدم نظر شما نسبت به فلان کس چیست - نمیخواهم اسم بیاورم؛ یکى از چهره‌هاى معروف دنیاى اسلام در دوران نزدیک به ما، که همه نام او را شنیدند، همه میشناسند - امام یک تأملى کردند، گفتند: نمیشناسم. بعد هم یک جمله‌ى مذمت‌آمیزى راجع به آن شخص گفتند. این تمام شد. من فرداى آن روز یا پس‌فردا - درست یادم نیست - صبح با امام کارى داشتم، رفتم خدمت ایشان. بمجردى که وارد اتاق شدم و نشستم، قبل از اینکه من کارى را که داشتم، مطرح کنم، ایشان گفتند که راجع به آن کسى که شما دیشب یا پریشب سؤال کردید، «همین، نمیشناسم». یعنى آن جمله‌ى مذمت‌آمیزى را که بعد از «نمیشناسم» گفته بودند، پاک کردند. ببینید، این خیلى مهم است. آن جمله‌ى مذمت‌آمیز نه فحش بود، نه دشنام بود، نه تهمت بود؛ خوشبختانه من هم بکلى از یادم رفته که آن جمله چه بود؛ یعنى یا تصرف معنوى ایشان بود، یا کم‌حافظگى من بود؛ نمیدانم چه بود، اما اینقدر یادم هست که یک جمله‌ى مذمت‌آمیزى بود. همین را ایشان آن شب گفتند، دو روز بعدش یا یک روز بعدش آن را پاک کردند؛ گفتند: نه، همان نمیشناسم. ببینید، اینها اسوه است؛ «لقد کان لکم فى رسول‌اللَّه اسوة حسنة».

 درباره‌ى زیدى که شما او را قبول ندارید، دو جور میشود حرف زد: یک جور آنچنانى که درست منطبق با حق است، یک جور هم آنچنانى که در آن آمیزه‌اى از ظلم وجود دارد. این دومى بد است، باید از آن پرهیز کرد. درست همانى که حق است، صدق است و شما در دادگاه عدل الهى میتوانید راجع به آن توضیح دهید، بگوئید، نه بیشتر. این یکى از خطوط اصلى حرکت امام و خط امام است که ماها باید به یاد داشته باشیم». (14خرداد88)

دوم: «به کسى نباید بیهوده تهمت زد؛ کسى را نباید به خاطر یک امر، از همه‏ى آن چیزهائى که صلاحیت محسوب میشود، انسان او را نفى بکند. با انصاف باید بود؛ با انصاف باید عمل کرد؛ با انصاف باید حرف زد. خداى متعال در مورد دشمنان میگوید: «و لا یجرمنّکم شنآن قوم على الّا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتّقوى»؛(7) اگر با کسى دشمنید، این دشمنى موجب نشود که نسبت به او بى‏انصافى کنید، بى‏عدالتى کنید؛ حتّى نسبت به دشمن؛ حالا آن که دشمن هم نیست. بى‏عدالتى‏ها را همه کنار بگذارند؛ بى‏انصافى‏ها را همه کنار بگذارند؛ همه در زیر پرچم نظام اسلامى و جمهورى اسلامى جمع بشوند؛ اصولى وجود دارد، به آن اصول همه پابندى خودشان را اعلام بکنند. در کنار هم باشند، اختلاف سلیقه هم باشد. چه اشکال دارد؟ همیشه اختلاف سلیقه بوده. در دورانهاى مختلف هر جائى که این اختلاف سلیقه‏ها و اختلاف برداشتها با هواى نفس انسان مخلوط شد، کار خراب میشود. هواى نفس را باید خیلى ملاحظه کرد. به خودمان در فریب خوردن از هواى نفس سوءظن داشته باشیم. نگاه کنیم ببینیم کجا نفس است و هوى‏هاى نفسانى ماست؛ کجا نه، واقعاً احساس تکلیف است؛ و در احساس تکلیف هم دقت بکنیم که قدم از دایره‏ى تکلیف آنطرف‏تر نباید گذاشت؛ زیاده‏روى نباید کرد.» (3مرداد88)

سوم: سخنان آقای سعید حدادیان در رمضان سال گذشته –بلوتوث آن انتشار یافته است- را نباید نقد و انتقاد بر عملکرد کسی دانست بلکه باید آن را در زمره یک هتاکی و فحاشی به حساب آورد که متاسفانه از جایگاه رفیع ذاکری اهل بیت(ع) صورت گرفته است! با تمام انتقاداتی که به گفتار و رفتار آقای مشایی وارد است همان گونه که مقام معظم رهبری بارها بر این مطلب تاکید داشته­اند نبایست از دایره انصاف خارج شد و حتی افزون بر آن به فحاشی نیز روی آورد. بی­شک این عمل یک کردار غیر اخلاقی و مخالف با منویات رهبری معظم است. مروری بر فرمایشات ایشان در این ماههای اخیر –که به عنوان نمونه دو مورد در صدر این نوشتار ذکر شده است- به خوبی نمایان می سازد که ایشان اعتقادی به حرمت شکنی حتی نسبت به فتنه گران و خائنین به ملت هم ندارد چه رسد به افرادی که با تمام نقصها و کمبودها و کژروی هایشان هنوز مورد اعتماد رهبری و نظام هستند.

شایسته است در این مورد نیز عناصر متدین جامعه احساس مسئولیت کنند و بر این بد اخلاقی آشکار هجوم ببرند تا این رفتار نسجنیده که متاسفانه گوینده ان را از زبان حزب الله بیان می­کند به پای حزب الله نوشته نشود. بی­شک چنین هجمه­ای دفاع از ولایت و منویات واضح مقام رهبری است.

البته این امر متاسفانه در حال تبدیل شدن به یک رویکرد است و آنچه این روزها به نام یک مداح منتشر شده است ظهور و بروز این رویکرد نادرست و غیر اخلاقی –و حتی ضد اخلاقی-  است که بایستی مقابل آن ایستاد و از گسترش آن جلوگیری نمود. چه آنکه این مداحان الگوی بسیاری از جوانان در این عرصه هستند و چه بسا نسل بعدی مداحان نیز در دام این انحرافات غیر اخلاقی قرار گرفته و با عنوان انجام وظیفه راه اساتید خود را با شتاب­ بیشتری طی کنند! البته این در حالی است که اکنون مداحی مانند آقای حدادیان از مداحان با سواد و نجیب می باشد و از سویی دیده می شود ورود مداحان جوان کم سواد و بی آموزش به این عرصه فزونی یافته است و این نگرانی هایی از این دست را افزایش می­دهد که مداح یه عنوان یک عنصر مستقل و بدون مشورت با عالم و بزرگتری به خود اجازه اظهار نظر در هر موردی آن هم به هر نحو ممکن را  بدهد.

صاحب این قلم تنها به پاسداشت اخلاق و دفاع از فرمایشان رهبری عزیز دست به قلم برده است و سابقه قلم به خوبی نشان می دهد انتقادات فراوانی به مشایی دارد اما اعتقاد دارد انتقاد چارچوبی خاص دارد.


» نظر

نامه‏ای که بهاء الله قدرش را ندانست.

تاریخ همواره بالا و پایینهای بسیاری به خود دیده است روزی فلانی سیف الاسلام و در زمره اهل بیت نبی بوده است روز دیگر همان شمشیر، سیف الشیطان و آن فلان در زمره دشمنان خاندان رسول بوده است. این نمک ناشناسان در تاریخ فراوان بوده اند.

انقلاب اسلامی ایران که انعکاسی از حکومت نبوی و علوی است به همان نسبت در تاریخ خود ریزشها و رویشها و نمک نشناسان به خود دیده است. عطاء (بهاء) الله مهاجرانی وزیر ارشاد دوران اصلاحات آمریکایی که امروزه سر در آخور بی بی سی فارسی دارد و قلم ناپاکش را علیه ملت و انقلاب می چرخاند از این دست افراد است. مهاجرانی که روزی امام خامنه ای با رافت و عطوفت او را برادر خود خواند و در برابر هجمه های سنگین منتقدان در دفاع از او برخاست امروز با پررویی ولایت فقیه و شخصی را دیکتاتور خطاب می کند که با سعه صدر از کار بی اراده اش که شاید از آن توهین به مهاجرانی استشمام شود عذر خواهی کرده است! پول حرام و ارتباط های نامشروع با دشمنان ملت صدق و صفا و طهارت را از بین می برد. بهاء الله نمک نشناس نمونه بارز این ادعاست.

بهاء الله

متن نامه امام خامنه ای

بسمه تعالى‏

برادر گرامى، آقاى عطاءاللَّه مهاجرانى‏

شنیدم بعضیها از حرفهاى امروز من، قصد طعن و توهینى نسبت به جناب‏عالى استنباط کرده‏اند و شاید بعضى خواسته‏اند یا بخواهند آن را مستمسکى براى اهانت به شما بسازند.

اعلام مى‏کنم که این استنباط غلط است. من یک فکر را تخطئه کرده‏ام و نیت توهین به کسى نداشته‏ام و اگر بدون اراده‏ى من به شما توهین شده است، از شما عذر مى‏خواهم. من شما را ده سال است به صدق و صفا و طهارت مى‏شناسم و مطمئنم جز دلسوزى و خیرخواهى، نظرى نداشته‏اید. شما همچنان برادر خوب من هستید و حداکثر آن است که به توصیه‏ى شما در مقاله‏ى «مذاکره‏ى مستقیم» (1) عمل نخواهیم کرد.

والسّلام علیکم - سیّد على خامنه‏اى - 12/02/1369

مهاجرانی

--------------------------------------------------------------------------------

1) این مقاله، در شماره‏ 19027 (6/02/1369) روزنامه‏ى اطلاعات درج گردیده است. آقاى مهاجرانى در این یادداشت، خواستار مذاکره‏ مستقیم بین ایران و امریکا شده بود.

 


» نظر

حاشیه دیدار رییس جمهور با روحانیون

1-رییس جمهور سه شنبه سوم اسفند در سالروز صدور منشور روحانیت توسط حضرت امام با جمع از روحانیون و طلاب در دفتر ریات جمهوری دیدار کرد...

2-رییس جمهور ساعت 16و 30 دقیقه وارد جلسه شد. و با قرائت آیات قرآن مراسم آغاز شد. طلابی از تهران قم کاشان مشهد و  ... در این جلسه حضور داشتند.

3- چهار نفر از طلاب و اساتید قبب از سخنان رییس جمهور مطالبی را مربوط به فرهنگ و حوزه بیان کردند.

4-مشایی در این دیدار حاضر نبود و همراه رییس جمهور فقط بهداد حضور داشت البته امیری فر دبیر کل خودخوانده مجمع واعظون ولایی که رابطه صمیمی با مشایی دارد در این جلسه حاضر بود و در سمت احمدی نژاد درست جایی که معمولا مشایی می نشیند نشست...  البته نباید نقش بعضی از اطرافیان رییس جمهور را در این امر نادیده گرفت که چگونه با لطایف الحیلی امیری فر را جانشین مشایی کردند... امیری فر پس از انشعاب از جامعه وعاظ تهران به فریب جمعی از طلاب مجمعی به راه انداخت که به گفته برخی هزینه آن توسط مشایی تامین می شود. از آن پس امیری فر با حکم مشایی عضو شورای فرهنگی دولت شد و نزدیک به سه ماه است امام جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست جمهور هم شده است!

بهداد در کنار امیری فرجابه جایی بهداد و امیری فر!!

4-پس از سخنان رییس جمهور طلاب گرئ ایشان حلقه زدند و تعدادی از آنها پیرامون مشایی با رییس جمهور صحبت کردند که باز هم با دفاع احمدی نژاد از مشایی مواجه شدند. طلاب هم چنین شعار علیه فتنه گران شعار دادند و خواستار محاکمه آنها شدند.

5- در پایان مراسم دست اندرکاران سایت همت انلاین و ایرنا کتاب زندگی نامه مرحوم والی جزوه ای با عنوان حوزه و روحانیت در نگاه امام خامنه ای به ضمیمه نشست نقد و بررسی ذوالقرنین و کورش در موسسه آموزشی -پژوشی امام خمینی بین روحانیون و طلاب توزیع شد علاوه بر این به هر یک از روحانیون دو عدد سی دی مانند هم سخنرانی مشایی د رجمع روحانیون داده شد!


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >
title=