سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتابی که آقا مجتبی در دست داشت...

مراسم افتتاحیه حوزه علمیه تهران امروز با حضور حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی در مدرسه عالی شهید برگزار شد. از نکات جالب سخنرانی حضرت آیت الله تهرانی بیان خاطرات و جملاتی از حضرت امام در مورد حوزه و روحانیت بود. ایشان از کتاب «روحانیت و حوزه های علمیه از دیدگاه امام خمینی (س)» سخنانی از استاد بزرگوار خویش را برای طلاب خواندند. این کتاب دفتر دهم از آثار موضوعی تبیان ها است که توسط مؤسسه تنظیم  و نشر آثار امام خمینی (س) استخراج و تنظیم شده و توسط مؤسسه چاپ و نشر عروج به چاپ رسیده  است. آیت الله تهرانی در فرمایشات خود انتقاداتی از حوزه را بیان داشتند که متاسفانه رسانه ها از انتشار آن خودداری کردند.



» نظر

روضه مرگ علی!

این روزها همه از فاطمه می­گویند و من می­خواهم از علی ناله کنم!

این روزها همه برای یاس اشک می­ریزند و من گریان ذوالفقارم!

می­خواهی بدانی این روزها حال علی چگونه است؟

این داستان را بارها شنیده­ای:

لشگریان ظلم به شهری حمله کرده بودند.. زدند و غارت کردند و بردند و رفتند..

خبر به علی رسید.

رگهای گردنش متورم شد خشم مقدسی سراسر وجودش را فرا گرفت

با آه و خشم خروشید «شنیده­ام» خلخال از پای زنی «یهودی» ربوده­اند و مردان مسلمان فقط نظاره­گر بوده­اند...

اگر مردی از این مصیبت دق کند و بمیرد سزاست!!!

این روزها  که علی به فرمان رسول خدا با ذوالفقار متارکه کرده است...

مرد مردان... از شنیدن ربودن خلخال پای یک زن یهود دق می­کند

از دیدن ..... دختر رسول خدا و همسر مهربانش....


» نظر

ویژه نامه توقیفی فکرت

قبل از سوال مجلس از رییس جمهور روزنامه ایران ویژه نامه ای به نام فکرت آماده چاپ کرده بود که از انتشار آن جلوگیری شد. در این ویژه نامه برخی حامیان مشایی سعی کرده اند پاسخی برای برخی سوالات نمایندگان داشته باشند. از انجایی که سوال از رییس جمهور تمام شده است و رییس جمهور در مجلس پاسخهایی به نمایندگان داد به نظر انتشار این ویژه نامه در حال حاضر برای تنویر افکار عمومی و همچنین نقد و بررسی مطالب آن جالب باشد.

قول سدید برای اولین بار این ویژه نامه را منتشر می کند ...

برای دانلود کلیک کنید


» نظر

مجلس همچنان در راس امور

در مورد این سخن رییس جمهور که مجلس زمانی در راس امور بود ایشان و برخی اطرافیانشان چنین استدلال می کنند که آن زمان که امام آن کلام را فرمود مجلس نخست وزیر را انتخاب می کرد و رییس جمهور اختیاراتی نداشت لذا امروز که قانون اساسی تغییر کرده و رییس جمهور شخص دوم نظام است لذا آن فرمایش امام گویا نسخ شده است!

اما با بررسی سخنان امام خامنه ای روشن می گردد علت در راس بودن مجلس فقط انتخاب نخست وزیر نبوده است و وظایفی مانند نظارت و تقنین و انتخاب وزرا و ... سبب اهمیت جایگاه مجلس در نظام اسلامی است.

امام خامنه ای در این باره در تاریخ 22 آذر 68 که نظام نخصت وزیری تغییر پیدا کرده است می فرماید:

«مجلس‏ شوراى اسلامى، یک مرکز اساسى و تعیین‏کننده براى انقلاب است. همه‏ سر رشته‏هاى امور، به مجلس شوراى اسلامى برمى‏گردد. مجلس، مظهر حضور و اراده‏ى مردم در صحنه‏هاى گوناگون سیاسى و اقتصادى است. اگر مردم چیزى را در زمینه‏هاى اقتصادى یا سیاسى بخواهند که بشود یا نشود و چیزهایى را بخواهند که به سرنوشت کشور ارتباطى پیدا مى‏کند، باید اراده‏ى خویش را از حنجره و زبان نماینده‏ى خود بیرون بدهند و به صورت قانون درآورند و این قانون در سطح کشور عمل بشود. این، تأثیر مردم در قانون‏گذارى است. بنابراین، مجلس بسیار مهم است»‏ (دیدار با هیئت نظارت، بازرسان و ناظران شوراى نگهبان و هیئت اجرایى انتخابات میان‏دوره‏یى مجلس)

ایشان در تاریخ 14 بهمن سال 74 ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه مجلس سخن حضرت امام را تکرار و بر آن تاکید می کند:

«مجلس‏، مظهر آراء مردم در اداره‏ى این نظام است. ... تقدیر امر مجلس و انتخابات باید با چنین همه‏جانبه‏نگرى‏اى انجام گیرد. صرف این نیست که حالا ما یک کشور داراى دمکراسى هستیم و مردم باید رأى بدهند و حضور پیدا کنند؛ نه. این اساس موجودیت نظام است. حضور مردم این‏قدر تأثیر دارد. بنابراین همان‏طور که امام (رضوان اللّه علیه) فرمودند مجلس در رأس امور است» . (بیانات در دیدار اعضاى هیئت نظارت بر انتخابات شوراى نگهبان‏)

لذا خوب است جناب رییس جمهور و برخی اطرافیان ایشان سخن اشتباهی را که سودی هم برای نظام جز جنجال ندارد دیگر تکرار نکرده و برای توجیه آن آسمان و ریسمان نبافند!


» نظر

پاسخ به سوال دهم مجلس از رییس جمهور

10. چرا نظریه «ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام» را که توسط رئیس دفتر شما بیان شد علی رغم ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام، تایید و بر آن تاکید نموده باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامی گردیدید؟

مقام معظم رهبری در سفر خود به قم در دیدار با جامعه مدرسین فرمودند:

همین مساله ی ایرانی گری و اینها که اشاره شد، من واقعا نفهمیدم که اینها حقیقتا دنبال اینند که حالا یک چیزی را در مقابل اسلام علم کنند. البته بدم می آید از این کاری که می کنند... اما اینکه اینها واقعا می خواهند یک مکتب ایرانی در مقابل مکتب اسلام علم کنند، من واقعا این را نمی فهمم. با ملاحظه ی قرائن گوناگون در کارهای اینها ، این به دست نمی آید... آقای احمدی نژاد واقعا نمی خواهد ایران را مقابل اسلام و برتر از آن قرار دهد، چرا که هیچ رییس جمهوری به اندازه ی او از اسلام و آرمانها و ارزش های اسلامی در سازمان ملل سخن نگفته و بنده با آنکه همواره به مسئولان انتقاد کرده ام، اما انصافا او بوده است که نام امام زمان و حضرت زهرا را در محافل بین المللی احیا کرده است... (http://www.khabaronline.ir/news-106220.aspx)

جای تعجب است مجلس مجددا این سوال را از رییس جمهور می پرسد..!


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >
title=