سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در مورد دخالت ایران در لبنان و فلسطین...

امام خامنه ای در بیانات خود نماز جمعه با صلابت روز 14 بهمن اعلام کرد که ما در قضیه جنگ سی و سه روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه دخالت کردیم و ازا ین به بعد هم این کار را خواهیم کرد! این فرمایشات سخن تازه ای نبوده است و ایشان در بحبوحه جنگ سی و سه روزه با شجاعت اعلام کرده بودند:

امروز دفاع از حزب اللَّه لبنان، بر همه ى جامعه اسلامى واجب است. ما با بصیرت     مسأله را نگاه مى کنیم و براى ما روشن است که استکبار چه کار مى کند. ما در قضیه ى   فلسطین هم به همان استحکامى ایستاده ایم، که در قضیه ى لبنان یا در قضیه ى عراق یا در قضیه ى افغانستان. ما مى بینیم که استکبار امریکایى با همراهى بعضى از دولتهاى خبیث اروپایى - مثل انگلیس که جزو سیاه چهره ترین دولتها و بدنام ترین آنها در این منطقه است - و با همکارى صهیونیستهاى ظالم و سفاک، تصمیم دارند ریشه ى اسلام را از این منطقه براندازند؛ چون مى بینند که اسلام در مقابل مطامع آنها ایستاده است. با تشکیل نظام جمهورى اسلامى و با بلند شدن پرچم اسلام در این منطقه، فهمیدند که اسلام زنده است. امروز احساسات اسلامى و تمایل براى مجاهدت در راه اسلام در همه ى کشورهاى اسلامى و در تمام این سرزمین بزرگ و پهناور و حساس - از ساحل اقیانوس اطلس تا ساحل اقیانوس آرام - زنده است. مردم شمال آفریقا، مردم خاورمیانه، مردم آسیا، مردم شرق آسیا، تا هر جا مسلمانها هستند، میل به احیاء هویت اسلامى و عزت اسلامى در آنها زنده است؛ نمى توانند این را از بین ببرند؛ ولى تلاش مى کنند. ما باید بیدار باشیم؛ ما باید هشیار باشیم. یک نمونه ى از ایستادگى اسلامى و مجاهدت اسلامى را شما امروز در لبنان مشاهده مى کنید. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم در سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام (1385/05/17)

و  در جایی دیگر می فرماید:‌

ایران اسلا‌می مقاومت در برابر زوگویی ها و تجاوزگری های امریکا و شرارت های رژیم صهیونیستی را وظیفه خود می‌داند و در کنار همه ملتهای مظلوم به ویژه مردم عزیز لبنان و ملت مبارز فلسطین خواهد ایستاد. (دهم مرداد 1385)

ویا در مورد جنگ 22 روزه و حمایت از فلسطین عنوان داشتند:

کمک همه جانبه به مردم فلسطین و حمایت کامل از آنان واجب کفائی بر همه‌‌ی مسلمانان است. دولتهائی که به جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورهای مسلمان بخاطر کمک به فلسطین خرده میگیرند، خود متحمل این کمک و حمایت شوند تا تکلیف اسلامی از دیگران ساقط شود،‌ و اگر همت و توان و شجاعت آن را ندارند، بهتر است به جای خرده‌گیری و کارشکنی، قدرشناسِ اقدامات مسئولانه و شجاعانه‌ی دیگران باشند.
اجلاس بین المللی حمایت از مردم فلسطین (1387/12/14)

 


» نظر
title=