سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آماده ظهور هستی؟

یکی از علمای تهران نقل می کند: نزد استادی درس می خواندم. من و یکی از دوستانم شاگردان خاص ایشان بودیم وعلاقه ویژه ای به ما داشت. رابطه ما با ایشان تا حدی صمیمانه بود که تقریباً حالت خانه زادی و پدر و پسری داشتیم و درس را در منزل ایشان برگزار می کردیم. ایشان درب خانه اش اکثر مواقع باز بود تا اگر مردم سوال یا درخواستی از این عالم دارند به راحتی با ایشان ملاقات کنند. گاهی که داخل منزل می شدم می دیدم ایشان در حال استراحت هستند. برای ما جالب بود که ایشان هر هنگام استراحت می کند با قبا می خوابد و عمامه اش را جایی نزدیک خودش می گذارد. این نکته برای ما سوال بود که چرا ایشان این گونه استراحت می کند و با قبا می خوابد؟ اینکه این مطلب را از ایشان بپرسیم برای ما سخت بود.
در یکی از مناسبتها ایشان در مسجدشان منبر رفته بود و پیرامون شرایط منتظر و چگونگی انتظار مباحثی را مطرح کرد. من و هم مباحثه ام هم در این جلسه بودیم. در اثنای سخن ایشان هنگامی که از وظایف منتظران بیاناتی را ایراد نمود، گفت امام زمان(عج) که تشریف می آورد باید آماده و پا در رکاب باشی و مدام انتظار ظهور را داشته باشی. فرض کنید در ساعتی که امام زمان(عج) دست به پرده خانه کعبه زدند و بانگ «انا بقیه الله» را سر دادند و امر فرج محقق شد آیا تو تازه می خواهی دنبال لباست بگردی؟ تازه می خواهی خودت را آماده کنی؟ این رسم عاشقی نیست چرا که حداقلش این است که دیرتر به صف سربازان حضرت ملحق می شوی. باید آماده و مهیا باشی تا بانگ ظهور زده شد، بتوانی جزو سابقون سربازان حضرت حجت باشی و این افتخار نصیبت شود که جزو اولین کسانی هستی که به یاری فرزند فاطمه شتافتی.

این سخن ایشان گویا پاسخی بود برای سوالی که ما جرات نداشتیم از ایشان بپرسیم و راز و رمز آن رفتارشان برای ما روشن شد که این استاد بزرگوار آنچنان ظهور را نزدیک و واقعی می داند که برای ملحق شدن به امام زمان(عج) حتی به اندازه وقت یک قبا پوشیدن هم را نمی خواهد از دست دهد.
این یک منتظر است و وای به حال کسی که ادعای دوست داشتن حضرت حجت را دارد و به ریا بانگ العجل العجل را سرمی دهد ولی هنگام ظهور در حال گناه و معصیت باشد!!! چنین کسی چقدر عقب است! لذا انتظار واقعی یعنی مستمر آماده ظهور باشیم و چنین کسی نزدیک معصیت نمی گردد چرا که بیم آن دارد تا گرد معصیت رفت مولایش ظهور کند و او شرمنده شود. این است آن انتظاری که فرمودند افضل اعمال انتظار فرج است. «اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا»

صبح صادق، ش.450، ص.16


» نظر

گفتاری از مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی

ریاضت یعنی تمرین برای تغییر اخلاق بد

منشأ فساد در اخلاق بد قوه غضب و شهوت است که اگر این قوا در حد اعتدال نگه داشته نشوند و به طرف افراط و تفریط گرایش پیدا کنند، این فساد در اخلاق است. تهذیب اخلاق یعنی انسان، شهوت و غضب خود را مهار کند و تحت اختیار عقل و شرع بیاورد. هر جا که عقل و شرع اجازه می دهد و اقتضا می کند از آنها استفاده کند و هر جا اجازه نمی دهد آنها را به کار نبرد. مقدمه تعدیل اخلاق به این کنترل کردن است. انسان پیش از آنکه انسان باشد حیوان است هنگام تولد مظاهر حیوانیت در آن بیشتر از آثار انسانیت است تا آنکه عاقل و بالغ شود آن زمان اگر مجاهده با نفس کند انسان می شود و اگر مجاهده نکند از حیوان بدتر می شود. انسان تا زمانی که تحت قوه شهوت و غضب است حیوان است تا آنکه تهذیب و تربیت شود و بوسیله تربیت انسانیت و اخلاق انسانی پیدا کند. این امر تصدیق می کند دشواری مجاهده و مبارزه با نفس را. چرا که انسان سال ها با حیوانیت خوگرفته است. البته ماده انسانیت در همه وجود دارد ولی فعلیت، فعلیت حیوان است و اینکه این فعلیت را برگردانیم به فعلیت انسانی کار ساده ای نیست. برای واضح شدن مطلب و اینکه این مجاهده کار دشواری است ولی در عین حال ممکن است باید عوامل موثر در ساختن شخصیت انسان را از نظر بگذرانیم. چه عواملی در شخصیت صوری و معنوی انسان موثر است؟ این عوامل را تحت سه عامل مندرج می کنیم وراثت، محیط و تربیت. اساساً این سه عامل در سازمان دادن ساختمان اخلاقی و حتی صوری و شکلی انسان دخالت دارند.ادامه مطلب...

» نظر

چارچوب اصیل اسلام ناب!

آچه در ذیل خواهد آمد جملاتی از حضرت امام است که متاسفانه در سه دهه گذشته از انقلاب در رسانه ها و به خصوص رسانه ملی خیلی کم به آنها اشاره شده است. این روزها در برنامه های سیما بخشی از جملات خاص امام پخش می شود که مع الاسف با اعتراض برخی مواجه شده است! جالب است حجت الاسلام سید حسن خمینی طی نامه ای به این که از صدا و سیما سخنان امام پخش شده است اعتراض کرده است!! البته ایشان چنانچه خود در نامه اش اشاره کرده است (اینجا) بنا بر شنیده هایش این گونه بر آشفته است و خوب بود ایشان ابتدا برنامه های پخش شده را میدید و سپس نامه خود را می نوشت! آنچه که اطرافیان سید حسن را ناراحت کرده است و باعث شده ایشان را به نوشتن این نامه وادار  کنند گویا قسمتهایی بوده است که امام درباره منافقین و .. صحبت می کرده است و از قضا این سخنان با برخی از دوستان این جریان تطبیق داشته است!! جناب سید حسن خمینی خوب است به جای اعتراض به صدا و سیما به کسانی اعتراض کند که رفتارشان با منافقان صدر انقلاب همخوانی دارد...

جملات امام را که از صحیفه امام انتخاب شده است در ادامه مطلب بخوانیدالبته روشن است این تتبعی ناقص بلکه انقص است و کلام نورانی امام بی شمار است.... ادامه مطلب...

» نظر

تشکر از حاج آقا شجونی

 حجت الاسلام والمسلمین شیخ جعفر شجونی روحانی مبارز و انقلابی، شنبه شب در برنامه دیروز امروز فردا، باز هم مانند همیشه صریح و بی پرده و با شجاعت علیه جریان فتنه سخن گفت و چهره بسیاری از منافقان را رسوا کرد. ایشان که عضو جامعه روحانیت مبارز تهران است در این برنامه از گنجی، مهاجرانی، کدیور،‏سروش و آغاجری به شدت انتقاد کرد. وی سران فتنه عامل بازگشت منافقین مطرود به ایران دانست.

وی همچنین گفت: آیت الله خامنه ای صلاحیت و توانایی رهبری کل جوامع اسلامی را دارد.
لذا به این وسیله مراتب تشکر و قدردانی خویش را از مواضع شفاف و صریح ایشان،‏ به این روحانی فاضل و مبارز و انقلابی می رسانیم. اشخاصی که قصد تقدیر از سخنان ایشان را دارند در قسمت نظرات متن خویش را نوشته تا در جلسه جامعه وعاظ این تشکرات را به محضر ایشان برسانیم.


» نظر

عکس منتشر نشده از آیت الله آقا مجتبی تهرانی


آقا مجتبی تهرانی سمت راست امام خامنه ای
این عکس مربوط به تعویض ضریح و مضجع مبارک امام رضا(ع) در اسفند سال 79 است. که در آن آیت الله آقا مجتبی تهرانی (اولین نفر سمت راست آقا) آیت الله حاج آقا خوشوقت (سمت راست آقا مجتبی)و آیت الله سید محسن خرازی (سمت چپ آقا) دیده می شوند. آیت الله تهرانی و آیت الله خوشوقت به دعوت آقا در این مراسم شرکت کردند.

» نظر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
title=