سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معاون آموزشی سازمان بسیج دانشجویی اعلام کرد: افزایش سه برابری ار

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات تابستانی، بار دیگر زمزمه اردوهای هجرت و بسیج سازندگی شینده می شود. در این بین دانشجویان سراسر کشور نیز حضوری فعال خواهند داشت.
یکی از مراکز ثبت نام اردوهای «جهاد دانشگاهی» در تهران، دانشگاه امیرکبیر است. مسئول ثبت نام این اردوها گفت: این اردوهای مسافرتی دو هفته ای است و از اواسط تیر ماه آغاز می شود و در سه عرصه عمرانی، آموزشی و فرهنگی اجرا خواهد شد. در قسمت عمرانی کار پی ریزی ساختمان است و در عرصه آموزشی فعالیتهایی مثل کلاسهای کنکور، تقویتی وبهداشت درمان انجام می شود و در بخش فرهنگی فعالیتهای مثل آموزش تئاتر، نقاشی و... صورت می گیرد. وی با اشاره به اینکه ثبت نام از تمامی دانشگاههای تهران صورت می گیرد خاطرنشان کرد : تاکنون بیش از 200 نفر ثبت نام کرده اند و برای اعزام بیش از این تعداد مشکلی وجود ندارد و پشتیبانی لازم صورت می گیرد مسئول فرهنگی اردوهای جهادی دانشجویی همچنین گفت: سال گذشته اولین تجربه این اردو بود. 47 نفر از سه دانشگاه تهران، امیرکبیر و سمنان در دو هفته کار فشرده فعالیت های مناسبی انجام دادند. البته قرار نیست کار زیادی صورت گیرد و هدف فقط استارت زدن است. بیسادی هدف اصلی از برگزاری این اردوها را محرومیت زدایی عنوان کرد و اظهار داشت: ما برای محرومیت زدایی به این کار اقدام کردیم ابتدا محرومیت زدایی از وجود خودمان، چرا که ما کمبودهای فراوانی داریم که با این حرکات می توان آنها را جبران کرد و این اردوها خیلی ها را بیدار می کند.علاوه براینکه بسیاری از همین دانشجویان در آینده جز مسئولین جامعه خواهند بود و خوب است تا از نزدیک محرومیتها را ببینند و حس کنند.
مسئول اردوهای جهادی سازمان بسیج دانشجویی نیز در گفت و گو با خبرنگار صبح صادق گفت: امسال علاوه بر هفت عرصه‏ی که سازمان بسیج سازندگی بطور فراگیر اعلام کرده است ما عرصه «پژوهش» را نیز تقاضا کردیم که مورد استقبال دانشجویان و دانشگاهها قرارگرفته است.
وی با اشاره با تاکیدات مقام معظم رهبری به مسئولین بسیج سازندگی در استفاده بهینه از اوقات فراغت جوانان خاطرنشان کرد: باید شور و نشاط جوانی در سازندگی کشور صرف شود و در همین راستا هرساله تعدادی از دانشجویان به طور خودش در عرصه محرومیت زدایی وارد کار می شدند که از سال گذشته سعی شد این فعالیت دانشجویی سازمان دهی شود. لذا با بسیج سازندگی توافقی صورت گرفت تا از این نوع فعالیت‏ها پشتیبانی کند و بخشی از اعتبارات را به اردوهای دانشجویی اختصاص دهد.
وی با بیان این مطلب که تجربه سال گذشته اردوهای دانشجویی تجربه موفقی بود ادامه داد: سال گذشته تاجایی که توان داشتیم توانستیم، علاقه مندی ها را پوشش دهیم و اقدامات بسیار خوبی هم انجام شد. و در سال 86 با توجه به تجربه سال گذشته بخشی از مشکلات برطرف شده است. معاون آموزشی بسیج دانشجویی افزود: سال گذشته حدود 150 هزار نفر روز کار صورت گرفت که پیش بینی امسال ما این است که این اردوهای دانشجویی به سه برابر هم برسد. برای اینکه این حجم کار با مشکلی مواجه نشود هم بسیج سازندگی و هم وزارت علوم تمام تلاش خود را کرده اند.
وی یکی از اهداف برگزاری چنین اردوها را استفاده از توان فکری دانشجویان عنوان کرد و گفت: دانشجویان با نگاه آرمانی خود ایده های ارزشمندی دارند. همچنین شناسایی نقاط محروم و کمک به اقشار مستضعف، نهادینه کردن روح مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس از جمله اهداف اردوهای جهادی است. وی همچنین گفت: انطباق دانش نظری با حوزه های تجربی متناسب با رشته دانشجویان را از دیگر اهداف این حرکت عنوان کرد.
مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی به همایشی که در 27 و 28 اردیبهشت در تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: برای زمینه سازی بهتر و تبادل نظر متولیان امر، این همایش برگزار شد و مسئولین ودست اندرکاران اردوهای دانشجویی سراسر کشور حضور داشتند و در بین گروههای مختلف همگرایی لازم ایجاد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه باشکوه تر این اردوها از ماهها قبل گروههای کارشناسی کار خود را آغاز کرده اند و از اواسط تیرماه به تناسب تعطیل شدن دانشگاهها گروههای مختلف اعزام می شوند و در اواخر شهریور نتیجه اردوهای جهادی دانشجویان اعلام خواهد شد و در ضمن در اواخر سال جاری طی همایش از گروههای جهادی دانشجویی تجلیل خواهد شد.

صبح صادق، ش. 304، ص.5


» نظر
title=