سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقایسه فرمایشات امام خامنه ای با دو دولت

یک- شعارهای دولت:

در هشتم شهریور سال 84 در اولین دیدار دولت نهم با  امام خامنه‌ای ایشان شعارهای دولت را ستود:

1-دولت اسلامی

یک نکته در باب دولت اسلامى عرض کنیم. یکى از شعارهاى خوبى که آقاى رئیس جمهور، هم در دوره ى انتخابات، هم بعد از آن تکرار کردند، مسأله دولت اسلامى است.

2-عدالت:

یکى از شعارهاى این دولت، عدالت است. عدالت یقیناً محور انقلاب بود؛ در این شکى نیست. هیچ دولتى هم از اول نیامده صریحاً بگوید من نمى‌خواهم طبق عدالت رفتار کنم؛ لیکن من باید از آقاى احمدى‌نژاد تشکر کنم که ایشان کار جدیدى کردند؛ عدالت‌محورى را به عنوان یک شعار گذاشتند وسط؛ این کار خیلى بزرگى بود. وقتى که ایشان تبلیغات انتخاباتى مى‌کردند، به افراد خانواده ى خودم مى‌گفتم اگر آقاى احمدى نژاد رأى هم نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محورى را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشى سپردنِ این شعار بشود یک سنت. این شعار مطرح شد و ذهنها را به خودش متوجه کرد. خوشبختانه مردم هم فهمیدند، خواستند، دوست داشتند و رأى دادند. این کار، کار مهمى است.

3-تحول در مدیریت:

یکى از حرفهاى خوب آقاى رئیس جمهورمان در تبلیغات انتخاباتى -که به نظر من این حرف، عده زیادى را جذب کرد- تحول در مدیریت بود. این تحول در مدیریت را چه کسى باید انجام دهد؟ خود ما باید انجام دهیم.

4-ساده زیستی:

یکى از شعارهاى خوب آقاى احمدى نژاد مسأله ساده‌زیستى است. این شعار، شعار بسیار مهمى است؛ این را نباید دست کم گرفت.

اما ایشان در سال 92 از شعار اصلی دولت که اعتدال است حرفی به میان نیاوردند و در عوض سه شعار عدالت، کار جهادی و اقتصاد مقاومتی بدان تاکید کردند.

دو- مبارزه با فساد:

بخش دیگری که می توان بدان پرداخت بحث مبارزه با فساد است. در سال 84 امام خامنه‌ای در مورد بحث فساد در دولت فرمودند:

«مبارزه با فساد، یکى دیگر از وظایف بسیار مهم است. من درباره مبارزه با فساد این قدر در صحبتهاى عمومى و خصوصى حرف زده‌ام که فکر مى‌کنم تکرارى است. البته بحمداللَّه ارکانى در این دولت هم خودشان به این مسأله کاملاً توجه دارند». 

 

اما در سال 92 ایشان در این رابطه هشداری جدی به دولت دادند: «منصب حکومتی جایگاه وسوسه انگیز قدرت و منابع مادی است، مانند یک چشم بصیر و یک نورافکن قوی و دائم، مراقب باشید دستگاه تحت مدیریت شما از وسوسه فساد، دور و در امان بماند. فساد همچون موریانه است، با قاطعیت و تدبیر جلوی رخنه  فساد، پارتی بازی، رشوه و اسراف را بگیرید تا اصولاً نیازی به ورود دستگاهای نظارتی به حیطه مدیریتی شما، پیش نیاید».


» نظر
title=