سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هاشمی باید رد صلاحیت شود

 شاید در نگاه اول عنوان مطلب کمی تند و افراطی به نظر برسد اما توضیح آنکه آنچه در ذیل می‌آید سعی شده بر مبنای فقهای شورای نگهبان نگاشته شود که از لسان اعضای این نهاد مقدس بر آمده است لذا تاکید می کنم استدلالها و دلایل وارده با این نگاه است. به عنوان نمونه همه اعضای محترم شورای نگهبان سخنان رهبری عزیز فصل الخطاب و معیار شرعی بودن می دانند.

اول- در مورد فتنه 88 و اینکه عاملین غافل یا خائن آن هزینه‌های سنگینی بر کشور تحمیل کرده اند به نظر نباید تردید داشت چه آنکه در سخنان امام خامنه‌ای هنوز که هنوز است گلایه از فتنه و قانون شکنان به گوش می‌رسد.

دوم- آن اندازه که امام خامنه‌ای در مورد فتنه و خسارتهای آن فرمایش داشته‌اند در مورد حلقه انحرافی دولت مطلبی بیان نفرموده‌اند و حتی در دوران فتنه در دیدار ماه مبارک رمضان ایشان با دانشجویان وقتی دانشجویی در مورد حلقه انحرافی گلایه‌ای را نزد ایشان مطرح کرد معظم له تاکید داشتند مساله اصلی فتنه است و به مسائل فرعی توجه نکنید.

سوم-نقش آقای هاشمی و خانواده ایشان (همسر، پسر و دختر) در ایجاد فتنه را نمی‌توان منکر شد. نامه بی سلام مشهور ایشان و تحرکات همسر و فرزندان ایشان که هیچ گاه مورد برائت وی قرار نگرفت نیز قابل انکار نیست. حداقل این است اگر ایشان یکی از موارد منشا ندانیم باید این نکته را قبول کنیم که ایشان بوی فتنه می‌دهد!

چهارم- آیت‌الله مومن از فقهای محترم شورای نگهبان تاکید داشته‌اند اگر بوی انحراف از کسی احساس کنیم او را رد صلاحیت خواهیم کرد. فعلا سخن در تایید یا رد این سخن نیست بلکه سخن در معیارهای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیتهاست بر مبنای این سخن اگر کسی با رایحه انحراف صلاحیت ریاست جمهوری ندارد به طریق اولی کسی مه بوی فتنه می دهد و بلکه منشا فتنه است نیز صلاحیت حضور در رقابتهای ریاست جمهوری را ندارد.

پنجم- حضرت آیت‌الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان اعلام کرده‌اند وظیفه ما رعایت قانون است نه مصلحت سنجی. این سخن به نوعی می‌تواند پاسخ به این سوال باشد که مگر می‌شود رییس مجمع تشخیص مصلحت که حکم رهبری را دارد رد صلاحیت شود؟ چرا که روشن است در احکام مقام معظم رهبری به افراد علاوه بر توانمندی‌های ایشان، حکمت و جایگاه رهبری اقتضا می‌کند مصالح عمومی و کلان نظام نیز در نظر گرفته شود که بی‌تردید همانگونه که آیت‌الله جنتی بیان کرده است این مصلحت سنجی‌ها در حیطه وظایف شورای نگهبان نیست

نتیجه- با توجه به آنچه گذشت رد صلاحیت آقای هاشمی نه تنها امری عجیب بلکه امری ضروری و مطالبه‌ای به حق است.


» نظر
title=