سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حق شناس - تهرانی - مجتهدی معتمدین امام!

 

نامه [به آقاى محمد حسن اعرابى درباره چگونگى ارسال نامه‏ها]
زمان: زمستان 1353 ه. ش./ 1395 ه. ق‏
مکان: نجف‏
موضوع: چگونگى ارسال نامه‏ها
مخاطب: اعرابى، محمد حسن 
... اگر چه تازه کاغذ نوشته‏ام لکن چون از شماها و دیگران اخیراً مکتوبى نمى‏رسد و شایع است که مکاتیب ممنوع است. لهذا از طرف دیگر نوشتم شاید برسد. شما اگر مى‏خواهید، کاغذ به آدرسهاى زیر بنویسید؛ و نیز به وسیله آقاى (عبدالعلی) قرهى یا شخص دیگر به اشخاصى که در تهران هستند و مى‏خواهند وجه برسانند بگویید که مکتوب از طریق سابق نمى‏رسد؛ به این آدرسها بنویسند:
1- آقاى غروى 2- آقاى حق‏شناس 3- حاج سید محمد حسین لنگرودى 4- حاج آقا مرتضى تهرانى 5- حاج آقا مجتبى تهرانى 6- آقاى روحانى پسر مرحوم حاج سید احمد قمى اخوى مرحوم حاج میرزا محمود؛ ظاهراً مسجدش در خیابان گرگان است. 7- حاج سید محمد على لواسانى 8- حاج شیخ احمد مجتهدى، و همین طور دیگران. لکن باید به طور خصوصى باشد و به آنها سفارش شود که فاش نشود. آقاى قرهى هم به همین نحو مکاتبه کنند. آدرسها از این قرار است:
1- کویت- صندوق پستى 100- حاج سید اسماعیل بهبهانى.
2- بیروت- شارع النبی- وسیله سید کمال المرعشى، حجت الاسلام آقاى خلخالى.
3- قطر- الدوحه- صندوق پستى 2352- شیخ عیسى عبد الحمید الخاقانى.
البته هر دفعه به یکى از وسایل، کاغذ خودتان را در پاکتى بگذارید و آن پاکت را جوف پاکت دیگر، و به اسم یکى از این اشخاص بفرستید؛ شاید ان شاء اللَّه برسد.
پی نوشت: این نامه از پرونده مبارزاتى امام خمینى در ساواک به دست آمده است. ساواک در گزارش« سرى طبقه‏بندى شده حفاظتى» خود درباره این نامه مى‏نویسد: اخیراً نامه‏اى از جانب خمینى به آدرس قم، حاج محمد حسن اعرابى فرستاده شده و در داخل آن، نامه‏اى دیگر به نام احمد خمینى موجود است. مفاد نامه به قرار زیر مى‏باشد».

                        صحیفه امام، ج‏3، ص: 64


» نظر
title=