سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضور سیاسی زنان در سالنهای ورزشی!

روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر مبنی بر اینکه «ورود بانوان به ورزشگاهها مجاز شد». طبق این خبر آقای عبدالحمید احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: «سال گذشته وزارت ورزش وجوانان آیین نامه جامع خود را برای حضور خانواده‌ها و زنان در سالن‌های ورزشی به شورای امنیت کشور ارائه کرد که خوشبختانه اواخر سال 93مورد تایید این شورا قرار گرفت». این خبر همان روز توسط وزارت کشور تکذیب شد و به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور با تکذیب خبر منتشره روز جاری در برخی از رسانه‌ها با مضمون تایید طرح حضور بانوان و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی از سوی شورای امنیت کشور اعلام کرد: «شورای امنیت کشور در خصوص حضور بانوان در سالن‌های ورزشی مصوبه‌ای نداشته است».

ناهماهنگی بین دو وزارتخانه از اتفاقات شگفت‌انگیز در این ماجراست که سبب شد این خبر بازتابهای جنجال آمیزی در رسانه ها و به خصوص شبکه های اجتماعی داشته باشد. آقای دین‌پرست به جای توضیح درباره این ناهماهنگی ترجیح داد رسانه‌ها را مقصر این ماجرا معرفی کند و گفت: « دین‌پرست اظهار امیدواری کرد رسانه‌ها در انعکاس اخبار مربوط به حوزه‌های مختلف وزارت کشور از جمله شورای امنیت کشور منحصراً از مجاری رسمی اطلاع رسانی این وزارتخانه از جمله پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور استفاده کنند.» این در حالی است که رسانه‌ها فقط سخنان یک مسئول دولتی دیگر در وزات ورزش و جوانان را منتشر کرده بودند. اما نکته دیگری که دراین رابطه باید مورد توجه قرار گیرد، بازتاب این خبر حتی پس از تکذیب در روزنامه‌های امروز است.

برخی روزنامه‌های سیاسی یک جریان خاص از جمله اسرار، امتیاز، ایران، آرمان، روزان و ابتکار حضور زنان در ورزشگاه را با شیوه عجیبی تیتر و عکس یک صفحه اول خود کردند. جدای از تکذیب وزارت کشور، معاون فرهنگی وزارت جوانان در توضیحات خود از حضور خانواده‌ها و بانوان در برخی رشته‌های ورزشی در سالنها خبر داده و گفت: «سالن‌های ورزشی را باید به سمت حضور خانواده‌ها برد تا با خروج از حالت تک بعدی فضای سالن‌های ورزشی تلطیف شود، این طرح مجموعه‌ای از ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و شرعی است، البته در برخی رشته‌های ورزشی نه خانواده‌ها طالب حضور هستند و نه امکان حضور وجود دارد، زیرا تعدادی از این ورزش‌ها مردانه است. پیش بینی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و حضور خانم‌ها و خانواده‌ها در سالن‌های ورزشی به تناسب رشته‌ها بستگی دارد.» البته در این مورد هم باید اشاره شود که در برخی از رشته‌ها از سالها قبل بانوان حق ورود به سالنها را داشته‌اند و در بازیهای لیگ و حتی در بازیهای ملی نیز مانند والیبال زنان از نزدیک به تماشای بازی نشسته‌اند و اینکه این مسئول وزارت ورزش از مجاز شدن ورود زنان به سالنهای ورزشی خبر می‌دهد کمی ابهام دارد که منظورش چیست.

چنانچه ملاحظه می‌شود در سخنان این مسئول دولتی حضور خانواده ها و بانوان در برخی رشته های محدود و در سالنهای ورزشی مورد تاکید قرار گرفته است اما روزنامه اصلاح‌طلب آرمان با عکسی از یک خانم در برابر ورزشگاه بزرگ آزادی تیتر زده است «ورود زنان به ورزشگاهها مجاز شد»! آرمان در این رابطه با یک عنصر فراطی اصلاح طلب که در فتنه 88 نقش داشت و همسرش همینک به همین جرم در بازداشت به سر می برد مصاحبه کرده است تا مشخص شود که این روزنامه نزدیک به هاشمی رفسنجانی قصد بهره برداری سیاسی از این اظهار نظر معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان را دارد. اما نکته عجیب تر آنکه ایران ارگان مطبوعاتی دولت نیز بدون در نظر گرفتن تکذیب وزارت کشور سخنان معاون فرهنگی وزارت ورزش را عکس یک خود کرده است و در روزهایی که مساله هسته‌ای و بیانیه سوییس بحث داغ کشور است یک موضوع حاشیه ای و جناحی را برای صفحه اول برگزیده است!

جالب اینجاست روزنامه در حالی این خبر را مسرت بخش و بر داشتن نوعی محدودیت از زنان می داند که عکسی را که برای مطلب برگزیده است حضور زنان در سالن ورزشی را نشان می دهد! روزنامه ایران که این ماجرا را با مذاکرات هسته ای پیوند زده است باید اعلام کند در برابر تکذیب وزارت کشور همین دولت چه پاسخی دارد؟ و این ذوق و شوق زاید الوصفش برای چه امری است؟ روزنامه آرمان و ایران در حالی طرح ورود زنان به ورزشگاه با بزرگنمایی منتشر کرده اند، به دروغ مدعی شده اند این کار از زمان دولت اصلاحات کلید خورده است و با تدبیر دولت فعلی گره اش باز شده است!! در حالی که این روزنامه ها اشاره ای به نامه محمود احمدی نژاد در اردیبهشت ماه سال 1385 مبنی بر فراهم ساختن امکانی برای حضور بانوان در ورزشگاهها نکرده اند! امروزه بانوان کشور در اکثر رشته‌های ورزشی فعال هستند و در برخی از رشته‌ها حتی حرف اول را در آسیا می‌زنند، خوب است آنانکه دغدغه ورزش بانوان و حضور اجتماعی زنان را دارند و به دروغ از حقوق زنان دم می زنند، تمهیداتی را بیندیشند که بانوان نقش فعالتری در در تماشای رشته های ورزشی بانوان داشته باشند و در ورزشگاههای که بانوان ورزشکار فعالیت دارند حضور پیدا کنند. جالب است که روزنامه‌های ورزشی امروز هیچ کدام این ماجرا را در صفحه اول خود بیان نکرده اند تا نشان از این امر داشته باشد که حضور زنان در ورزشگاه و اختلاط زن و مرد تنها دغدغه یک جناح سیاسی خاص است و ورزشکاران و اهل ورزش دغدغه های دیگری را دنبال می کنند! به عنوان مثال تغییر سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر سوژه داغ ورزشی هاست و حتی خیل عظیمی از زنان و مردان کشور با هجوم به صفحات شخصی رییس جمهور در شبکه های اجتماعی خواستار ابقای ایشان به عنوان مربی تیم فوتبال ایران شدند! جریانی که همیشه دم از مردم و رای مردم می زند متاسفانه در این رابطه سکوت پیشه کرده اند!

جا دارد دولت محترم قبل از طرح مباحثی مانند ورود زنان به ورزشگاه، زیرساختهای لازم را فراهم کند چرا که امروز در این ورزشگاهها حتی آقایان با مشکلات عدیده ای مواجه هستند! به نظر می رسد جریانی که همواره نان خود را در تنش و جنجال می بیند سعی دارد پس از خوانندگی زنان، بحث حاشیه ای و تحریک آمیز دیگری را مطرح کند و با بیان مطالب فرعی که مساله جمع قلیلی است، برخی متدینان را در برابر مسئولین فرهنگی دولت قرار دهد!

همین مطلب در تریبون 


» نظر
title=