سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلمه \لجبازی\ از کجا آمد

رییس محترم جمهور امروز در مجلس شورای اسلامی در جریان معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس شورای اسلامی در دفاع از ایشان بیان داشت: "اینکه برخی رسانه‌ها کلمه لجبازی را برای رئیس‌جمهور و یا مجلس به کار می‌برند واژه مناسبی نه برای مجلس و نه برای دولت نیست. اینجا جایی برای دعوا به مفهوم معروف نیست جایی برای تنازع نیست. ما دو قوه‌ای نیستیم که بخواهیم با هم تنازع کنیم و روبه‌روی هم بایستیم هر دو اهل تعامل هستیم و می‌خواهیم مسائل کشور را حل و فصل کنیم."
 
اما آقای روحانی در حالی به رسانه‌ها انتقاد می کند که چرا از تعبیر لجبازی استفاده میکنند که رسانه‌ها، تنها سخن آقای روحانی در جلسه قبلی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم آقای نیلی احمدآبادی، بیان داشته بود
"بین ما و شما حکم و حاکم قانون اساسی است و داور اصلی بعد از خداوند بزرگ افکار عمومی است، این افکار عمومی است که قضاوت خواهد کرد و همیشه از ما وحدت را می‌خواهد، افکار عمومی، ملت ما، نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می‌پسندد این دولت اهل لج‌بازی نیست، در برابر تصمیم مجلس شورای اسلامی برای سوال از وزرا و برای استیضاح وزرا، به رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طبق قانون اساسی، احترام می‌گذارد. منشأ مشروعیت حقوقی و سیاسی را آراء مردم و نظرات مردم و مشروعیت دینی و مذهبی را هم جدا از مقبولیت اجتماعی و مشروعیت سیاسی نمی‌بیند". (سایت ریاست جمهوری)
 
 
فردای آن روز یعنی هشتم آبان روزنامه هایی مثل آفتاب یزد?‌؛ اسرار، اعتماد، که همگی از حامیان دولت هستند و برخی سایتهای حامی دولت نیز با اشاره این بخش از سخنان رییس جمهور بخش "لجبازی" آن را در تیترهای خود استفاده کردند و در روزهای بعد یادداشتهای و گفتارها و تحلیلهایی بر این مبنا ارائه دادند.
 
چنانچه مشاهده می‌شود رسانه‌ها فقط بیانات رییس جمهور را تیتر کرده‌اند و تعبیر لجبازی از میان فرمایشات خود ایشان بیرون آمده است حال مشخص نیست چرا آقای روحانی به رسانه‌ها ایراد می گیرد و اگر به نظر ایشان، لجبازی واژه مناسبی نیست چرا خود ایشان در مجلس از آن استفاده کرده است؟ و حال که ایشان این تعبیر نامناسب را استفاده کرده خوب است به جای فرافکنی و انتقاد بی مورد از رسانه هایی که فقط سخن ایشان را تیتر کرده اند از مجلس محترم عذرخواهی نماید چرا ایشان که درسخنان خود تلویحا مجلس را به لجبازی متهم کرده است.

» نظر
title=