سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنبش وبلاگی/حمایت از تغییر ریاست مجلس خبرگان

بدون شک مجلس خبرگان رهبری از نهادهای بسیار مهم در نظام اسلامی است چرا که وظیفه خطیر نظارت بر رهبری و انتخاب رهبر بر عهده این نهاد است. برای درک اهمیت این نهاد کافی است که به ایام رحلت امام خمینی(ره) برگشته و مشاهده کنیم چگونه این نهاد مقدس با انجام صحیح و به موقع وظیفه خویش انقلاب را از ورطه های سهمگین آن زمان عبور داد.

 امروز نیز جایگاه مجلس خبرگان به همان اهمیت است. از خصوصیات مجلس خبرگان این است که نمایندگان آن منتخب مردم هستند. اما در این یک سال اخیر در حالی که شعارها و نطرات مردم انقلابی ایران به خوبی روشن بود بخشی از این نهاد بر خلاف نظر مردم حرکت کرده و یا اینکه حداقل با مردم همراه نبودند. در مورد برخی اعضای این مجلس می­بایست به طور جداگانه سخن گفت؛ اما بی­تردید جابگاه هیات رییسه مجلس خبرگان باید همچون اغلب نمایندگان مردم در این مجلس، در موضع گیریها و اعلام نظراتش همراه ملت باشد. اما این روزها شاهد هستیم ریاست این مجلس توقعات مردم انقلابی را به نحو حداقلی هم برآورده نمی­کند و در بسیاری از حوادث مهم مانند انتخابات و نه دی و 22 بهمن و .. . در حالت خوشبینانه بسیار خنثی عمل می­کند.

 پس از رحلت عالم ربانی و استاد اخلاق آیت الله مشکینی ریاست این نهاد مقدس از ان جایگاه بالا، به درگیر شدن به سلایق سیاسی و سیاست بازی تنزل پیدا کرد و دیگر هیچ گاه کسی هم شان ریاست قبلی آن بر این کرسی تکیه نزد.

 این روزها شنیده­ها حاکی است نمایندگان مردم در مجلس خبرگان از ریاست فعلی می­خواهند مواضع خویش را در مورد فتنه­گران مشخص کند و سکوت منفعلانه خود را بشکند. اما رییس مجلس خبرگان بار دیگر اعلام کرده به گفته­هایش در نماز جمعه اعتقاد دارد یعنی هنوز هم رییس یکی از مهمترین نهادهای کشور امید فتنه­گران و دشمنان است چنانچه کدیور به جسارت کامل به ایشان نامه استیضاح رهبری می­نویسد و ایشان دفاع از حریم رهبری را از دانشگاه آزاد هم بی­اهمیت­تر می­داند!

 اینکه برخی نمایندگان در صدد بر آمده­اند تا تغییراتی در ریاست این نهاد اعمال کنند اتفاق مبارک و خوشحال کننده­ای برای مردم انقلابی ایران است و ما وبلاگ نویسان نیز تقاضا داریم در جلسه پیش روی مجلس خبرگان به این تقاضای بر حق مردم جامه عمل پوشانده تا بار دیگر این کرسی مهم به جایگاه قبلی خود بازگردد.

همین مطلب در فصل انتظار

همین مطلب در مشرق نیوز

اتاق حمایت از این جنبش در پیام رسان

همین مطلب ذر ماصاحب داریم

یادداشت دکتر الهام:  حجت بر نمایندگان مجلس خبرگان تمام شده است


» نظر
title=