• وبلاگ : قول سديد
  • يادداشت : دليل سکوت چندين ساله مير حسين!!
  • نظرات : 2 خصوصي ، 6 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + .... 

    به نام خدا

    بخش كوچكي از نظريه ها و گفته هاي تئوريسين هاي مطرح اصلاحات :

    سيد محمد خاتمي، همبستگي، 16/8/79 ص2، مصاحبه با شبكه ان اچ كي : اگر اين حجاب و پوشش مانع حضور زن و بروز شخصيت زن شود، قطعاً مضر است ... مشکل اين نيست که زنان چگونه لباس بپوشند، مشکل اينست که زنان بتوانند در عرصه­هاي مختلف حضور داشته باشند.

    عطاءالله مهاجراني، روزنامه آريا، 18/9/78،ص2: وقتي پيامبر اولوالعزمي چون ابراهيم در مورد معاد اين چنين شک مي­کند که به خدا مي­گويد: «به من نشان بده» چطور جوانان ما مجاز نباشند، در مورد همه مسائل سؤال کنند؟

    عطاءالله مهاجراني، آريا، 16/1/79: نظريه غيرت ديني ويران کننده انديشه و فرهنگ و تمدن است.

    مهاجراني، نشاط، 1/6/78: رقص را نبايد همواره ناپسند دانست.

    محمد رضا خاتمي، جمهوري اسلامي، 8/6/79: مبناي مشروعيت هر کاري رأي مردم است و قرائتي از اسلام در جمهوري اسلامي پذيرفته شده که همه چيز را بر اساس رأي مردم مي­داند.

    ابراهيم اصغر زاده، آفتاب امروز، 2/6/78: اگر مجوز راهپيمايي به هر گروه بر اساس قانون داده شود اشکال ندارد، حتي عليه خدا...

    ابراهيم اصغر زاده، کيهان، 6/2/77 : حتي عليه خدا هم مي­توان تظاهرات کرد.

    بهزاد نبوي، جمهوري اسلامي، 13/2/79: خواستم سخنانم را مثل سوره توبه بدون بسم­الله شروع کرده باشم.

    سالار بهزادي، روزنامه صبح امروز 23/8/78 : سيره حضرت علي(ع) و ساير فرق مذهبي صدر اسلام، دموکراسي در انتخاب رهبري و عدم تعيين رهبر براي مردم بوده است.

    عليرضا علوي تبار، يالثارات، 4/3/79: جامعه ايران فاز سنتي خود را پشت سر گذاشته و مي­خواهد مدرن و صنعتي شود. اما در اين جامعه هنوز خدا نمرده است. بنابراين ما چگونه مي­توانيم به اين وضعيت چيره شويم.

    رجبعلي مزروعي، حريم، 23/11/78: حضرت علي مشروعيت خود را از مردم گرفته همانطور که معاويه مشروعيت خود را از مردم گرفته است.

    مزروعي، رسالت، 16/7/79: در نظام ما هيچ کس مقدس نيست.

    هاشم آغاجري ، بن‌بار گزارشگر روزنامه واشنگتن پست 14/5/79): وقت آن رسيده نهاد مذهبي از نهاد حکومتي جدا شود.
    گزارشگر آمريکايي سخنان ايشان را به عنوان صريح‌ترين لحن در ابراز اينگونه عقايد بر درخواست رفرم مي‌داند.

    اکبر گنجي در مصاحبه روزنامه تاگس اشپيگل آلمان (کيهان 24/1/79): دين يک قسمت از فرهنگ است، حرکت اصلاح طلبان ما عاقبت به جدايي دين از سياست خواهد انجاميد. در يک جامعه مدرن جدايي دين از سياست يک امر بديهي است. وقتي شما جامعه را مدرنيزه کنيد اين جدايي بالاخره پيش خواهد آمد. ايران در حال حاضر از فاز قبل از مدرن به فاز مدرن پيش مي‌رود.

    سخنراني آغاجري، مجتمع فرهنگسراني کوثر 10/2/81: «... نوينسدگان (نامه به امام حسين (ع)) مي‌گويند: اين حکومت (حکومت يزيد) بدون رضايت مردم است و لذا نامشروع است. اگر حسين (ع) هم در راس باشد ولي رضايت مردم در آن نباشد نامشروع است .
    آغاجري در همين سخنراني امام حسين (ع) را با سياوش در تاريخ ايرانيان مقايسه مي‌کند: «... سياوش در تاريخ ملي ما ايرانيان مظهر معصوميت و پاکي است و بعد از آمدن اسلام، حسين (ع) جاي سياوش مي‌نشيند و آيا ما اثري در مورد حسين (ع) مانند منظومه‌اي که فردوسي در باب سياوش سروده است داريم؟»

    سخنراني آغاجري، ساختمان مرکزي دفتر تحکيم، 25/1/81 : «امام علي (ع) با رفراندوم طبيعي قدرت را به دست گرفت. با اين همه از نظر شيعيان امام معصوم بود... منطقي که مي‌گويد رضايت خدا خارج از رضايت مردم است، مبناي استبداد است. و فلسفه سياسي اموي – يزيدي بر همين استوار است.» «... اينکه مارکس مي‌گويد دين افيون توده‌هاست، تنها بخشي از حقيقت است. من مي‌گويم در حکومت‌هاي ديني، نه تنها دين افيون توده‌هاست که افيون حکومت‌ها نيز هست.»